chemlinesMENU chemlines
chemlines EKOnoviny
+ Změny právních předpisů
+ Semináře, kurzy, školení
 - Uplynulé akce
+ Podniková ekologie
+ EMS ISO 14001
+ Z dalších serverů
chemlines Vzorová dokumentace
chemlines Příručka ekologa
+ A-Chemické látky a přípravky
+ B-Odpadové hospodářství
+ C-Využití a ochrana vod
+ D-Ochrana ovzduší
+ E-Integrovaná prevence
+ F-Nakládání s obaly
+ G-Environmentální management
+ Doprovodné informace (CD/ON-LINE)
+ Ekologický audit
chemlines ENVIreport
+ Zaslat ukázku
+ Povinnosti firem
chemlines Katalog firem
chemlines EKOinfo
+ Dokumenty ke stažení
+ Věstník MŽP
+ Chemické látky
+ Prevence havárií
+ Integrovaná prevence
+ Katalog odpadů
+ Užitečné odkazy
+ Legislativa ŽP
+ R věty
+ S věty
+ Výstražné symboly
+ H věty
+ P věty
chemlines O vydavateli
+ Inzerce v EKOnovinách
+ Registrace firmy
+ Odhlášení EKOnovin
+ Inzerce v EKOnovinách
+ Archiv
 - Slovo znalce
 - Odpady
 - Aktuality

 
Začátek stavby další části vnitřního okruhu Prahy se odkládá
Zahájení výstavby další části vnitřního automobilového okruhu v Praze mezi Malovankou a Pelc-Tyrolkou se o něco odkládá. Podle loňských předpokladů se mělo začít stavět v únoru, nyní se hovoří o dubnu. Důvodem zpoždění jsou odvolání ekologických sdružení proti dvěma hlavním stavebním povolením.

Námitky sdružení nyní podle ředitele magistrátního investičního odboru Jiřího Tomana posuzuje ministerstvo dopravy. Pokud jim nevyhoví a dodrží správní lhůty, stavba by se mohla zahájit začátkem dubna, řekl dnes ČTK Toman.

Severozápadní část okruhu bude největší investicí města, bude stát zhruba 25 miliard korun. Úsek bude dlouhý asi 6,4 kilometru, z toho 5,5 kilometru silnice povede v tunelu pod Letnou a pod Stromovkou. Součástí stavby budou čtyři mimoúrovňové křižovatky na Prašném mostě, na Letné, v Troji a u mostu Barikádníků. Mezi Holešovicemi a Trojou vznikne nový most pro automobily a tramvaje. Pod Letnou budou navíc podzemní garáže zhruba pro 840 automobilů, na Prašném mostě pro 490 vozidel.

Proti hlavním povolením se odvolala tři sdružení. Podle právního zástupce dvou z nich Petra Kužvarta silnice zavede do samého centra města na hranici památkové rezervace a na dohled Hradu tranzitní dopravu. Podle něho se musí nejprve postavit severozápadní část vnějšího automobilového okruhu. "Pak by byl prostor uvažovat o jiných trasách vnitřního okruhu, aby obcházel centrum v patřičné vzdálenosti, aby stahoval dopravu z centra," řekl ČTK Kužvart.

Kritizuje také to, že město je investor a samo si stavbu schvaluje. "To je v právním státě naprosto neuvěřitelná situace," soudí právník. Schvalovací řízení by měl vést jiný úřad, například Středočeského kraje, dodal.

Magistrát však na stavbě trvá. Tvrdí, že zejména na Letné se sníží počet projíždějících automobilů, a to zhruba o třetinu. Po dostavbě okruhu bude také možné omezit provoz na takzvané severojižní magistrále v centru města. Měl by být hotov v roce 2011, možná o rok dřív.

Vnitřní automobilový obchvat je nyní dokončen od Štěrboholské radiály přes Jižní spojku, Dobříšskou ulici a tunel Mrázovka po severní vyústění Strahovského tunelu. Kromě severozápadní části okruhu je ještě nutné postavit severovýchodní úsek.

PRAHA (ČTK) - 5. března 2007 13:30 (Zdroj: www.ekolist.cz)
5.4.2007 www.ekolist.cz




Nebezpečný odpad
Nové značení a etiketyNebezpečný odpad


EUROCHEM PartnerPotřeby pro laboratoř

chemlines
Přihlášení uživatele
 
Email:
Heslo:
chemlines
Rychlé hledání
 
Hledat:
[Jméno (část), sumární vzorec,
CAS číslo, obor ... ]


EuroChem Group Portals © Copyright 2002-2016 WCONTACT, Tel. +420 257 310 542, email: info[at]eurochem.cz
www.eurochem.eu - www.eurochem.info - www.eurochem.cn - www.eurochem.cz - www.eurochem.sk