chemlinesMENU chemlines
chemlines EKOnoviny
+ Změny právních předpisů
+ Semináře, kurzy, školení
 - Uplynulé akce
+ Podniková ekologie
+ EMS ISO 14001
+ Z dalších serverů
chemlines Vzorová dokumentace
chemlines Příručka ekologa
+ A-Chemické látky a přípravky
+ B-Odpadové hospodářství
+ C-Využití a ochrana vod
+ D-Ochrana ovzduší
+ E-Integrovaná prevence
+ F-Nakládání s obaly
+ G-Environmentální management
+ Doprovodné informace (CD/ON-LINE)
+ Ekologický audit
chemlines ENVIreport
+ Zaslat ukázku
+ Povinnosti firem
chemlines Katalog firem
chemlines EKOinfo
+ Dokumenty ke stažení
+ Věstník MŽP
+ Chemické látky
+ Prevence havárií
+ Integrovaná prevence
+ Katalog odpadů
+ Užitečné odkazy
+ Legislativa ŽP
+ R věty
+ S věty
+ Výstražné symboly
+ H věty
+ P věty
chemlines O vydavateli
+ Inzerce v EKOnovinách
+ Registrace firmy
+ Odhlášení EKOnovin
+ Inzerce v EKOnovinách
+ Archiv
 - Slovo znalce
 - Odpady
 - Aktuality

 
Europoslanci nakonec výrazně zmírnili limity pro emise u aut
Evropský parlament nakonec zmírnil svůj původní návrh na omezení emisí u automobilů. Původně europoslanci navrhovali omezení emisí oxidu uhličitého u nových aut na 120 gramů na kilometr do roku 2012, což kritizovali jak automobilky tak členské státy jako nerealistické. Konečný návrh, pro nějž zvedla ruku většina poslanců, počítá se snížením na 125 gramů CO2 na kilometr do roku 2015, tedy o tři roky později.

Dnešní hlasování sice není pro automobilky zavazující, ale počítá se s tím, že výrazně ovlivní podobu legislativy, kterou v prosinci předloží Evropská komise. Ta již závazná bude, byť až poté, co jí schválí členské státy Evropské unie. Z hlasování parlamentu je ovšem patrné, že bude mírnější než se původně předpokládalo.

Dnešní hlasování ve Štrasburku je velkým neúspěchem pro zelené a socialisty, jejichž návrhy většinou neuspěly. Neuspěl ani "nejslavnější" z návrhů na omezení maximální rychlosti automobilů na 162 kilometrů za hodinu, který vypracoval britský europoslanec Chris Davies.

Uspěl naopak jiný návrh, který si také získal poměrně velkou mediální pozornost. Europoslanci si představují, že reklamy na auta by měly nést podobné varování jako reklamy na cigarety. Místo toho, že kouření poškozuje zdraví, by tam mohlo být například upozornění, že vůz znečišťuje životní prostředí tolika a tolika gramy oxidu uhličitého.

"Házet do jednoho pytle cigarety a auta mi přijde na hranici ekologického fanatismu. Mezi ochranou životního prostředí a průmyslovým rozvojem je třeba hledat rovnováhu, a ne tyto dvě hodnoty násilně stavět proti sobě," sdělil ČTK český europoslanec Jan Březina (KDU-ČSL), který při projednávání zprávy ve výboru neuspěl s návrhem, aby tato varování byla nepovinná.

Výsledek hlasování si naopak - především kvůli neúspěchům zelených - pochvaloval český europoslanec Miroslav Ouzký (ODS), který v EP stojí v čele výboru pro životní prostředí. "Příliš radikální plány omezit CO2 u osobních automobilů by jednoznačně vedly k prodloužení životního cyklu automobilů a ke zvýšení počtu starších aut na silnicích. Dalším nechtěným efektem by pak byla situace, kdy výrobci aut by byli nuceni investovat do redukce emisí na úkor bezpečnosti vozidel," řekl. V současnosti se průměr vypouštěných emisí oxidu uhličitého u aut pohybuje kolem 160 gramů na kilometr. Šéf Škody Auto Detlef Wittig letos v únoru uvedl, že firma se v oblasti emisí přibližuje ke 140 gramům CO2 na kilometr a že fabie s dieselovým motorem jsou pod 130 gramy.

Michal Půr

24. října 2007 15:38 ŠTRASBURK/BRUSEL (zpravodaj ČTK) - (Zdroj: www.ekolist.cz)
6.11.2007 www.ekolist.cz




Nebezpečný odpad
Nové značení a etiketyNebezpečný odpad


EUROCHEM PartnerPotřeby pro laboratoř

chemlines
Přihlášení uživatele
 
Email:
Heslo:


EuroChem Group Portals © Copyright 2002-2016 WCONTACT, Tel. +420 257 310 542, email: info[at]eurochem.cz
www.eurochem.eu - www.eurochem.info - www.eurochem.cn - www.eurochem.cz - www.eurochem.sk