chemlinesMENU chemlines
chemlines EKOnoviny
+ Změny právních předpisů
+ Semináře, kurzy, školení
 - Uplynulé akce
+ Podniková ekologie
+ EMS ISO 14001
+ Z dalších serverů
chemlines Vzorová dokumentace
chemlines Příručka ekologa
+ A-Chemické látky a přípravky
+ B-Odpadové hospodářství
+ C-Využití a ochrana vod
+ D-Ochrana ovzduší
+ E-Integrovaná prevence
+ F-Nakládání s obaly
+ G-Environmentální management
+ Doprovodné informace (CD/ON-LINE)
+ Ekologický audit
chemlines ENVIreport
+ Zaslat ukázku
+ Povinnosti firem
chemlines Katalog firem
chemlines EKOinfo
+ Dokumenty ke stažení
+ Věstník MŽP
+ Chemické látky
+ Prevence havárií
+ Integrovaná prevence
+ Katalog odpadů
+ Užitečné odkazy
+ Legislativa ŽP
+ R věty
+ S věty
+ Výstražné symboly
+ H věty
+ P věty
chemlines O vydavateli
+ Inzerce v EKOnovinách
+ Registrace firmy
+ Odhlášení EKOnovin
+ Inzerce v EKOnovinách
+ Archiv
 - Slovo znalce
 - Odpady
 - Aktuality

 
ČT: Výrobci aut mají obavy z nových emisních limitů EK

3. srpna 2008 20:57 PRAHA (ČTK)

Výrobci aut se obávají plánu Evropské komise (EK) výrazně omezit výfukové zplodiny u nových vozů. Limity jsou podle nich nesmlouvavé a sankce ještě tvrdší, jiná průmyslová odvětví mají podmínky nesrovnatelně měkčí. Informovala o tom dnes Česká televize (ČT).

Emisní limit je stanovený na 130 gramů CO2 na kilometr, kdo jej nesplní bude platit. V roce 2012 bude pokuta za každý gram navíc činit 20 eur, v roce 2015 už 95 eur. V konkrétních číslech by to automobilky v prvním rokem přišlo na osm miliard eur, později až na 38 miliard eur, uvedla ČT.

Do jisté míry hovoříme o autech, která se objevují teď nová na trhu a budou v prodeji následujících pět až sedm let, řekl ČT šéfredaktor Auto7 Jan Blažek s tím, že u těchto vozů se bude něco zásadně měnit jen velmi těžko.

A to bude podle ČT znamenat platit. Například u největšího evropského výrobce Volkswagenu by tyto limity v roce 2012 jedno auto prodražily v průměru o zhruba 600 eur, o tři roky později už o 3000 eur. Sami výrobci říkají, že ať už limity splní nebo budou platit pokuty, zákazník to na ceně pocítí. Sankce ale považují za likvidační.

"Pokuta 95 eur za gram CO2 by znamenala konec automobilového průmyslu," uvedl předseda představenstva Renault-Nissan Carlos Ghosn. Doplnil, že tržní cena tuny CO2 u emisních povolenek je pouhých 20 eur.

"Cílem je snížit emise výfukových plynů, protože jenom emise z dopravy z z osobních automobilů činí 12 procent celkových emisí vypouštěných členskými státy Evropské unie," řekl ČT mluvčí zastoupení Evropské komise Martin Stašek.

Podle předsedy Svazu automobilových výrobců ČR Antonína Šípka je problém emisí z hlediska CO2 u osobních automobilů zbytečně nafukován. "Celosvětové emise CO2 způsobené provozem automobilů činí necelé jedno procento, 90 procent si příroda vyrábí sama," vysvětlil Šípek.

Automobilkám vadí, že EK měří dvojím metrem. Například chemický průmysl zaplatí za tunu CO2 zaplatí 20 eur, automobilový 500 eur. EK ale své plány měnit nechce.

Zavedení sankcí není ale zatím jisté. Podle posudku Evropského parlamentu by totiž nešlo o pokutu, ale o daň. O jejím zavedení by pak muselo hlasovat všech 27 parlamentů členských států EU, informovala ČT.

4.9.2008 www.ekolist.cz




Nebezpečný odpad
Nové značení a etiketyNebezpečný odpad


EUROCHEM PartnerPotřeby pro laboratoř

chemlines
Přihlášení uživatele
 
Email:
Heslo:
e-ISO PARTNER


Portál se vším, co potřebujete pro ISO

9.12.2007 ETeam


EuroChem Group Portals © Copyright 2002-2016 WCONTACT, Tel. +420 257 310 542, email: info[at]eurochem.cz
www.eurochem.eu - www.eurochem.info - www.eurochem.cn - www.eurochem.cz - www.eurochem.sk