chemlinesMENU chemlines
chemlines EKOnoviny
+ Změny právních předpisů
+ Semináře, kurzy, školení
 - Uplynulé akce
+ Podniková ekologie
+ EMS ISO 14001
+ Z dalších serverů
chemlines Vzorová dokumentace
chemlines Příručka ekologa
+ A-Chemické látky a přípravky
+ B-Odpadové hospodářství
+ C-Využití a ochrana vod
+ D-Ochrana ovzduší
+ E-Integrovaná prevence
+ F-Nakládání s obaly
+ G-Environmentální management
+ Doprovodné informace (CD/ON-LINE)
+ Ekologický audit
chemlines ENVIreport
+ Zaslat ukázku
+ Povinnosti firem
chemlines Katalog firem
chemlines EKOinfo
+ Dokumenty ke stažení
+ Věstník MŽP
+ Chemické látky
+ Prevence havárií
+ Integrovaná prevence
+ Katalog odpadů
+ Užitečné odkazy
+ Legislativa ŽP
+ R věty
+ S věty
+ Výstražné symboly
+ H věty
+ P věty
chemlines O vydavateli
+ Inzerce v EKOnovinách
+ Registrace firmy
+ Odhlášení EKOnovin
+ Inzerce v EKOnovinách
+ Archiv
 - Slovo znalce
 - Odpady
 - Aktuality

 
Bursík: Rozšíření zákazu jízd kamionů by mělo být od ledna 2009

Rozšíření víkendového zákazu jízd pro kamiony by mělo začít platit od 1. ledna 2009. Vláda by měla tento návrh dostat na stůl ještě do prázdnin, uvedl dnes místopředseda vlády Martin Bursík v televizním pořadu Otázky Václava Moravce. Od ledna 2010 by pak mohlo být zavedeno zpoplatnění nákladních automobilů na všech silnicích, dodal Bursík. Opoziční ČSSD tyto návrhy nepodpoří.

Podle platné úpravy nesmějí kamiony jezdit během letních prázdnin v pátek od 17:00 do 21:00 a v sobotu od 7:00 do 13:00; po celý rok platí zákaz v neděli od 13:00 do 22:00. Nový návrh počítá s celoročním zákazem v pátek od 15:00 do 20:00 a v neděli od půlnoci do 22:00.

Zvažované rozšíření zákazu jízd pro kamiony bude podle Svazu průmyslu a dopravy znamenat pro průmyslové podniky ztrátu zhruba osm miliard korun ročně. Podle Bursíka si ale zástupci svazu tento údaj "cucají z prstu". Bursík je proto vyzval k předložení podrobnějších argumentů.

ČSSD by návrh na rozšíření zákazu jízd kamionů podpořila jen v případě, pokud by vznikla dostatečná parkovací místa pro kamiony a dokončila se modernizace železnic, aby mohla být více využita vlaková doprava. "Záměr sám o sobě špatný není, ale musí se stát realistickým," reagoval stínový ministr průmyslu a dopravy Milan Urban (ČSSD).

S omezením jízd pro kamiony se podle Bursíka souběžně připravují další opatření. Patří k nim například projekt sítě logistických center, aby se více využila železnice pro nákladní dopravu. Revizí by měly projít nynější výjimky pro kamiony.

Celkově pak vše směřuje ke zpoplatnění kamionů a nákladních aut nad 3,5 tuny nejen na dálnicích a silnicích první třídy, ale po dohodě s obcemi a kraji i na silnicích druhé a třetí třídy. "Očekáváme, že by to mohlo být od 1. ledna 2010," uvedl Bursík. Toto plošné mýto ale podle Urbana není nutné a je navíc namířené hlavně proti českým a malým firmám.

Sdružení dopravců Česmad tento týden uvedlo, že rozšíření víkendového zákazu jízd pro kamiony zkrátí pracovní týden dopravních firem na 4,5 dne. Bude to znamenat vyšší intenzitu dopravy v další dny, ale i nutnost zaměstnat více řidičů.

Podle Česmadu zákaz jízd nic nevyřeší a zelení jej využívají jako populistický tah. Dopravci a zástupci průmyslu navrhují dobudovat obchvaty měst a obcí zatížených nákladní dopravou, zpřísnit technické kontroly vozidel a vytvořit tlak na vyřazování starých neekologických vozů.

Celoroční páteční zákaz podporuje Svaz měst a obcí.


01.04.2008 Praha 30. března (ČTK) - (Zdroj: http://www.finance.cz
)

8.4.2008 www.finance.cz




Nebezpečný odpad
Nové značení a etiketyNebezpečný odpad


EUROCHEM PartnerPotřeby pro laboratoř

chemlines
Přihlášení uživatele
 
Email:
Heslo:
e-ISO PARTNER


Portál se vším, co potřebujete pro ISO

9.12.2007 ETeam


EuroChem Group Portals © Copyright 2002-2016 WCONTACT, Tel. +420 257 310 542, email: info[at]eurochem.cz
www.eurochem.eu - www.eurochem.info - www.eurochem.cn - www.eurochem.cz - www.eurochem.sk