chemlinesMENU chemlines
chemlines EKOnoviny
+ Změny právních předpisů
+ Semináře, kurzy, školení
 - Uplynulé akce
+ Podniková ekologie
+ EMS ISO 14001
+ Z dalších serverů
chemlines Vzorová dokumentace
chemlines Příručka ekologa
+ A-Chemické látky a přípravky
+ B-Odpadové hospodářství
+ C-Využití a ochrana vod
+ D-Ochrana ovzduší
+ E-Integrovaná prevence
+ F-Nakládání s obaly
+ G-Environmentální management
+ Doprovodné informace (CD/ON-LINE)
+ Ekologický audit
chemlines ENVIreport
+ Zaslat ukázku
+ Povinnosti firem
chemlines Katalog firem
chemlines EKOinfo
+ Dokumenty ke stažení
+ Věstník MŽP
+ Chemické látky
+ Prevence havárií
+ Integrovaná prevence
+ Katalog odpadů
+ Užitečné odkazy
+ Legislativa ŽP
+ R věty
+ S věty
+ Výstražné symboly
+ H věty
+ P věty
chemlines O vydavateli
+ Inzerce v EKOnovinách
+ Registrace firmy
+ Odhlášení EKOnovin
+ Inzerce v EKOnovinách
+ Archiv
 - Slovo znalce
 - Odpady
 - Aktuality

 
iDnes: Při prodeji ojetiny se bude platit poplatek až 10 tisíc

PRAHA (ČTK) - Při prodeji ojetiny se bude platit ekologický poplatek 3000 až 10.000 korun. Uvedl to dnes server iDnes. Čím je auto starší, tím bude poplatek vyšší - jeho výše vychází ze škodlivých emisí, které ojetina produkuje. Poplatek se bude platit obecnímu úřadu, peníze stát později využije na likvidaci vraku.


Vyplývá to z návrhu zákona, který projednával Senát. Poplatek se nebude týkat novějších aut s třícestným řízeným katalyzátorem, což jsou většinou auta vyrobená po roce 2000.

Nejvyšší poplatek 10.000 Kč se bude platit při převodu naprosté většiny aut vyrobených před rokem 1992. Jsou to například Škoda 100, Škoda 105 a 120, první typy Škody Favorit, Trabant, Wartburg, VAZ 2001, Zastava, Oltcit, stará Dacia, Fiat 127, VW Golf a Passat první generace.

Pět tisíc zaplatí nový majitel auta vyrobeného zhruba v letech 1992 až 1996 a nejnižší poplatek tři tisíce korun se má vztahovat na vozy z let 1996 až 2000. Nebude rozhodovat rok výroby, výše poplatků se odvíjí od emisních limitů, které byly v daných letech zaváděny.

Zákon by mohl začít platit už od ledna. Původně se měl vztahovat jenom na ojetiny dovážené z ciziny. Jeho cílem bylo omezit dovoz aut ve špatném technickém stavu. To by však zvýhodňovalo český trh, což vadí evropským směrnicím. Ministerstvo životního prostředí proto rozšířilo poplatek i na auta registrovaná v Česku.

Poplatek se má platit jen při první přeregistraci auta, uskutečněné poté, co zákon vstoupí v platnost. Další prodeje vozu už zpoplatněny nebudou.

Politici si od poplatku slibují, že starší auta, která více znečišťují vzduch, vyklidí cestu modernějším a ekologičtějším vozům. "Je dobře, když lidé zaplatí deset tisíc korun za přepis Škody 100. Umožňuje to modernizovat vozový park," řekl senátor Jaroslav Kubera. Podle senátora Jana Horníka se to citelně dotkne venkova, kde lidé nemají tolik peněz.

19. července 2008 07:05, zdroj: www.ekolist.cz

12.8.2008 www.ekolist.cz




Nebezpečný odpad
Nové značení a etiketyNebezpečný odpad


EUROCHEM PartnerPotřeby pro laboratoř

chemlines
Přihlášení uživatele
 
Email:
Heslo:
e-ISO PARTNER


Portál se vším, co potřebujete pro ISO

9.12.2007 ETeam


EuroChem Group Portals © Copyright 2002-2016 WCONTACT, Tel. +420 257 310 542, email: info[at]eurochem.cz
www.eurochem.eu - www.eurochem.info - www.eurochem.cn - www.eurochem.cz - www.eurochem.sk