chemlinesMENU chemlines
chemlines EKOnoviny
+ Změny právních předpisů
+ Semináře, kurzy, školení
 - Uplynulé akce
+ Podniková ekologie
+ EMS ISO 14001
+ Z dalších serverů
chemlines Vzorová dokumentace
chemlines Příručka ekologa
+ A-Chemické látky a přípravky
+ B-Odpadové hospodářství
+ C-Využití a ochrana vod
+ D-Ochrana ovzduší
+ E-Integrovaná prevence
+ F-Nakládání s obaly
+ G-Environmentální management
+ Doprovodné informace (CD/ON-LINE)
+ Ekologický audit
chemlines ENVIreport
+ Zaslat ukázku
+ Povinnosti firem
chemlines Katalog firem
chemlines EKOinfo
+ Dokumenty ke stažení
+ Věstník MŽP
+ Chemické látky
+ Prevence havárií
+ Integrovaná prevence
+ Katalog odpadů
+ Užitečné odkazy
+ Legislativa ŽP
+ R věty
+ S věty
+ Výstražné symboly
+ H věty
+ P věty
chemlines O vydavateli
+ Inzerce v EKOnovinách
+ Registrace firmy
+ Odhlášení EKOnovin
+ Inzerce v EKOnovinách
+ Archiv
 - Slovo znalce
 - Odpady
 - Aktuality

 
Dopravci chtějí navrhnout nový systém úlev pro ekologické vozy
Tuzemští autodopravci chtějí prostřednictvím poslaneckého návrhu prosadit nové úlevy ze silniční daně pro ekologická nákladní vozidla. Podle návrhu, který připravilo sdružení Česmad Bohemia ve spolupráci s ministerstvem financí, by nárok na snížení sazby měly nákladní vozy devět let od první registrace. ČTK to řekl mluvčí Česmadu Martin Felix.

Na konci letošního roku končí úlevy 40 až 48 procent pro vozy plnící ekologickou normu Euro 2, respektive Euro 3 a vyšší. Podle nového návrhu by se sazba silniční daně první tři roky od registrace snížila o 48 procent, další tři roky o 40 procent a zbývající období o 25 procent. Nové nákladní vozy musejí v současnosti plnit emisní normu Euro 4.

Podle Jakuba Haase z tiskového oddělení ministerstva financí návrh prošel teprve vnitřním připomínkovým řízením, chystá se jeho projednání na poradě vedení MF a vnější připomínkové řízení. "MF bude usilovat o to, aby se nová úprava mohla použít pro zdaňovací období 2008, tedy účinnost by měla nastat během roku 2008," doplnil.

Podle analytické firmy Deloitte je současná podpora ekologické obnovy parku firemních vozidel slabá a zaměřuje se pouze na užitkové vozy. Vedle toho stát uplatňuje přirážku k sazbě na dani pro vozy registrované před rokem 1990.

Ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek doplnil, že motivaci k nákupu ekologických vozidel nejen firmami a současnou motivaci k vyřazování starých vozidel by měla vláda urychleně řešit. Podle údajů sdružení je nyní obnova tuzemského vozového parku na úrovni třech procent ročně, zatímco v západní Evropě je to běžně osm až deset procent.


18. září 2007 14:14 PRAHA (ČTK) - (Zdroj: www.ekolist.cz)
8.10.2007 www.ekolist.cz




Nebezpečný odpad
Nové značení a etiketyNebezpečný odpad


EUROCHEM PartnerPotřeby pro laboratoř

chemlines
Přihlášení uživatele
 
Email:
Heslo:


EuroChem Group Portals © Copyright 2002-2016 WCONTACT, Tel. +420 257 310 542, email: info[at]eurochem.cz
www.eurochem.eu - www.eurochem.info - www.eurochem.cn - www.eurochem.cz - www.eurochem.sk