chemlinesMENU chemlines
chemlines EKOnoviny
+ Změny právních předpisů
+ Semináře, kurzy, školení
 - Uplynulé akce
+ Podniková ekologie
+ EMS ISO 14001
+ Z dalších serverů
chemlines Vzorová dokumentace
chemlines Příručka ekologa
+ A-Chemické látky a přípravky
+ B-Odpadové hospodářství
+ C-Využití a ochrana vod
+ D-Ochrana ovzduší
+ E-Integrovaná prevence
+ F-Nakládání s obaly
+ G-Environmentální management
+ Doprovodné informace (CD/ON-LINE)
+ Ekologický audit
chemlines ENVIreport
+ Zaslat ukázku
+ Povinnosti firem
chemlines Katalog firem
chemlines EKOinfo
+ Dokumenty ke stažení
+ Věstník MŽP
+ Chemické látky
+ Prevence havárií
+ Integrovaná prevence
+ Katalog odpadů
+ Užitečné odkazy
+ Legislativa ŽP
+ R věty
+ S věty
+ Výstražné symboly
+ H věty
+ P věty
chemlines O vydavateli
+ Inzerce v EKOnovinách
+ Registrace firmy
+ Odhlášení EKOnovin
+ Inzerce v EKOnovinách
+ Archiv
 - Slovo znalce
 - Odpady
 - Aktuality

 
Německo zatím nepodpoří plán snížení emisí u automobilů
Německo zatím nepodpoří plán Evropské unie, který počítá s konkrétním snižováním emisí oxidů uhlíku u automobilů. Německo přitom patří k největším výrobcům luxusních automobilů, které mívají vyšší spotřebu než rodinné vozy. Požadavek na snižování emisí za pomoci zvyšování efektivity motorů je součástí boje, který Evropská unie a další země vedou s globálním oteplováním.

Nová pravidla by měla přinutit automobilky, aby do roku 2012 snížily průměrné emise na 130 gramů na kilometr prostřednictvím vylepšených technologií při výrobě motorů. O dalších deset gramů na kilometr by měly emise klesnout díky jiným opatřením, například díky častějšímu využívání biopaliv.

Zástupce německé vlády podle agentury Reuters řekl, že Berlín požadavek Evropské komise zatím nepřijme. Plán na snížení emisí na 120 gramů na kilometr prostřednictvím využívání biopaliv a dalších opatření ale Německo podpořilo.

Německu vadí především způsob, jakým se má kýženého výsledku dosáhnout. Plán na snížení emisí na 130 gramů na kilometr by podle německé vlády neměl být omezen pouze na čistší motory, pokud jsou automobilky schopny emise snížit levněji jinak a zlepšením v jiných oblastech.

"Rozdělení na 120 gramů a 130 gramů je příliš restriktivní," poznamenal zástupce vlády a dodal, že automobilky chtějí mít volnější ruku. Němci by si také přáli, aby s emisními povolenkami mohli za určitých okolností obchodovat i výrobci automobilů.

Příští týden má Evropská komise zveřejnit podrobný legislativní návrh, který by měl snižování emisí konkrétně řešit. Součástí návrhu budou tresty za nedodržování limitů.

(Zdroj: www.ekolist.cz) 14. prosince 2007 21:21 BRUSEL (ČTK)
10.1.2008 www.ekolist.cz




Nebezpečný odpad
Nové značení a etiketyNebezpečný odpad


EUROCHEM PartnerPotřeby pro laboratoř

chemlines
Přihlášení uživatele
 
Email:
Heslo:
e-ISO PARTNER


Portál se vším, co potřebujete pro ISO

9.12.2007 ETeam


EuroChem Group Portals © Copyright 2002-2016 WCONTACT, Tel. +420 257 310 542, email: info[at]eurochem.cz
www.eurochem.eu - www.eurochem.info - www.eurochem.cn - www.eurochem.cz - www.eurochem.sk